У 2017-2018 н.р. діяльність колективу гімназії була спрямована на розв’язання єдиної науково-педагогічної проблеми: «Формування змісту профільної підготовки учнів як стратегічний напрям модернізації освіти в умовах єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища» (1-й рік роботи) та реалізацію вимог Конституції України, нового Закону України «Про освіту», нормативно-правових документів МОН України.
На початок навчального року в гімназії навчалося 1065 учнів, на кінець – 1059. За рік прибуло 14 учнів, вибуло – 20, крім того 5 учнів переходили з класу в клас в межах гімназії.
Не атестовані з усіх предметів 219 учнів 1-2-х класів. Відсоток успішності по гімназії складає 97,9 %, якості – 69,6% (у минулому навчальному році 97,3 % і 65,8 % відповідно). 189 учнів (176 – у минулому році) закінчили навчальний рік з Похвальним листом, у тому числі 17 учнів 9-х класів отримали свідоцтва з відзнакою, 11 учнів 11-х класів нагороджені Золотою медаллю, 2 – Срібною медаллю.
Всі випускники 9-х класів продовжують отримувати середню освіту. З них: в 10 кл. ФМГ №17 – 54 учня, в інших школах міста – 14 учнів, у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації – 9 учнів, за кордоном – 1 учень. 100% випускників 11-х класів продовжують навчання у вищих навчальних закладах. З них: технічного спрямування – 56%, (у ВНТУ – 7%.), економічного – 9%, гуманітарного – 17%, медичного – 9%, навчаються за кордоном – 6%, у тому числі КНУ ім.Т.Шевченка-13 учнів, КПІ – 15 учнів, ДНУ -10 учнів, ВНМУ – 6 учнів, за кордоном – 4 учні.
У 2017-2018 н.р. у гімназії було проведено державну підсумкову атестацію в 4-х, 9-х та 11-х класах.
Державна підсумкова атестація в початковій школі проводилася з двох навчальних предметів: українська мова та математика.
Предмет |
Вчитель |
Клас |
Річна (%) |
ДПА (%) |
Українська мова |
Совко Н.М. Крутенюк Л.А. Кондратюк Т.Г. Чайка В.В. |
4А 4Б 4В 4Г |
93,8 100 100 100 |
93,75 100 86,6 100 |
Математика |
Совко Н.М. Крутенюк Л.А. Кондратюк Т.Г. Чайка В.В. |
4А 4Б 4В 4Г |
87,5 97,1 93,3 96,9 |
87,5 97,1 76,6 87,5 |
Державна підсумкова атестація в основній школі проводилася з трьох навчальних предметів: української мови, математики та іноземної мови (за вибором закладу).
На кінець навчального року в 9-х класах закладу навчалося 79 учнів.
Державну підсумкову атестацію проходили 79 учнів.
Результати проходження державної підсумкової атестації в основній школі:
Предмет |
Клас |
К-сть учнів (за списком) |
К-сть учнів, які пройшли ДПА |
Рівень навчальних досягнень випускників, які пройшли ДПА |
Якість |
Вчитель |
|||||||
Початковий
|
Середній |
Достатній |
Високий |
||||||||||
кількість |
% |
кількість |
% |
кількість |
% |
кількість |
% |
% |
|||||
Укр. мова |
А |
28 |
28 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
50 |
14 |
50 |
100 |
Ковальчук Л.Е. |
Б |
25 |
25 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
28 |
18 |
72 |
100 |
Вернигора В.В. |
|
В |
26 |
26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
38,5 |
16 |
61,5 |
100 |
Ковальчук Л.Е. |
|
Математика |
А |
28 |
28 |
0 |
0 |
6 |
21,4 |
13 |
46,4 |
9 |
32,1 |
100 |
Купрієнко Н.В. |
Б |
25 |
25 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 |
60 |
10 |
40 |
100 |
Купрієнко Н.В. |
|
В |
26 |
26 |
0 |
0 |
8 |
30,8 |
13 |
50 |
5 |
19,2 |
100 |
Власко Л.М. |
|
Англ. мова |
А |
28 |
28 |
0 |
0 |
1 |
3,6 |
11 |
39,3 |
16 |
57,1 |
100 |
Захаревич Н.В., Яворська Н.В. |
Б |
25 |
25 |
0 |
0 |
2 |
8 |
9 |
36 |
14 |
56 |
100 |
Захаревич Н.В., Яворська Н.В. |
|
В |
26 |
26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
16 |
61,5 |
10 |
38,5 |
100 |
Ложевська В.В., Яворська Т.В. |
Державна підсумкова атестація в старшій школі проводилася з восьми навчальних предметів:
22 травня – математика
24 травня – українська мова,
1 червня – англійська мова,
4 червня – біологія,
6 червня – історія України,
8 червня – географія,
11 червня – фізика,
13 червня – хімія у формі ЗНО в пунктах тестування;
Як ДПА обрали:
Математику – 55 учнів.
Англійську мову – 31 учнів.
Біологію – 6 учні.
Історію України – 13 учнів.
Фізику – 14 учнів.
Хімію – 3 учнів.
Географію – 6 учнів.
Учню 11А класу, Пішенку Владиславу, який у 2017-2018 навчальному році отримав сертифікат міжнародного мовного іспиту з іноземної мови рівня В-2, у додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставити атестаційну оцінку з іноземної мови 12 балів.
Результати проходження державної підсумкової атестації в старшій школі:
Предмет |
Клас |
К-сть учнів (за списком) |
К-сть учнів, які пройшли ДПА |
Рівень навчальних досягнень випускників, які пройшли ДПА |
Якість |
Вчитель |
|||||||
Початковий
|
Середній |
Достатній |
Високий |
||||||||||
кількість |
% |
кількість |
% |
кількість |
% |
кількість |
% |
% |
|||||
Українська мова |
А |
30 |
30 |
0 |
0 |
1 |
3,3 |
15 |
50 |
14 |
46,7 |
100 |
Вернигора В.В. |
Б |
34 |
34 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
26,5 |
25 |
73,5 |
100 |
Дячук О.В. |
|
Математика |
А |
30 |
27 |
0 |
0 |
6 |
22,2 |
6 |
22,2 |
15 |
55,6 |
100 |
Власко Л.М. |
Б |
34 |
28 |
0 |
0 |
4 |
14,3 |
4 |
14,3 |
20 |
71,4 |
100 |
Пасіхов П.Я. |
|
Історія України |
А |
30 |
6 |
0 |
0 |
2 |
33,3 |
2 |
33,3 |
2 |
33,3 |
100 |
Волос Ю.П. |
Б |
34 |
7 |
0 |
0 |
1 |
14,3 |
4 |
57,1 |
2 |
28,6 |
100 |
Волос Ю.П. |
|
Англійська мова |
А |
30 |
14 |
0 |
0 |
3 |
21,4 |
6 |
42,9 |
5 |
35,7 |
100 |
Яворська Т.В. |
Б |
34 |
17 |
0 |
0 |
2 |
11,8 |
9 |
52,9 |
6 |
35,3 |
100 |
Шевченко Н.І. |
|
Фізика |
А |
30 |
4 |
0 |
0 |
1 |
25 |
0 |
0 |
3 |
75 |
100 |
Семенюк К.В. |
Б |
34 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
20 |
8 |
80 |
100 |
Семенюк К.В. |
|
Хімія |
А |
30 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
100 |
100 |
Резнік О.Т. |
Б |
34 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
50 |
1 |
50 |
100 |
Резнік О.Т. |
|
Біологія |
А |
30 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
75 |
1 |
25 |
100 |
Пльонсак Т.М. |
Б |
34 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
50 |
1 |
50 |
100 |
Пльонсак Т.М. |
|
Географія |
А |
30 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
25 |
3 |
75 |
100 |
Коршак А.А. |
Б |
34 |
2 |
0 |
0 |
1 |
50 |
1 |
50 |
0 |
0 |
100 |
Коршак А.А. |
Середній бал з української мови становив 9,8, з математики – 9,6, з історії України – 8,1, з фізики – 10,1, з біології – 7,8, з хімії – 9,7, з географії – 9, з англійської мови – 8,4. Найвищий бал (12) з української мови набрали 6 випускників, а з математики – 14 випускник. Тож результати ДПА є такими ж або кращими, ніж річні оцінки, що свідчить про свідоме ставлення учнів до атестації і про ефективність роботи вчителів-предметників.
Випускники 11-х класів підтвердили шкільні оцінки результатами зовнішнього незалежного оцінювання, а з деяких предметів , наприклад, українська мова, фізика, підвищили.
Річна підсумкова атестація проводилася з навчальних предметів, що відповідають профілю закладу. А саме:
У 7-х класах з алгебри (письмово), з геометрії (письмово) та фізики (усно);
У 8-х класах з геометрії (усно), з фізики (усно) та з інформатики (письмово);
У 10-х класах з геометрії (усно), з фізики (письмово) та з інформатики (письмово).
Результати проходження річної підсумкової атестації:
Предмет |
Клас |
К-сть учнів (за списком) |
К-сть учнів, які пройшли РПА |
Рівень навчальних досягнень учнів. які пройшли РПА |
Якість |
Вчитель |
||||||||
Початковий
|
Середній |
Достатній |
Високий |
|||||||||||
кіл-ть |
% |
кіл-ть |
% |
кіл-ть |
% |
кіл-ть |
% |
% |
||||||
Алгебра |
7А |
24 |
24 |
6 |
25 |
9 |
37,5 |
5 |
20,8 |
4 |
16,7 |
75 |
Власко Л.М. |
|
7Б |
40 |
36 |
2 |
5,6 |
6 |
16,7 |
12 |
33,3 |
16 |
44,4 |
94,4 |
Пасіхов П.Я. |
||
7В |
38 |
35 |
9 |
25,7 |
8 |
22,9 |
8 |
22,9 |
10 |
28,5 |
74,3 |
Попова І.В. |
||
10Б |
25 |
25 |
1 |
4 |
5 |
20 |
8 |
32 |
11 |
44 |
96 |
Купрієнко Н.В. |
||
Геометрія |
7А |
24 |
24 |
4 |
16,5 |
8 |
33,2 |
11 |
45,7 |
1 |
4,6 |
83,3 |
Власко Л.М. |
|
7Б |
40 |
36 |
2 |
5,6 |
5 |
13,9 |
14 |
38,9 |
15 |
41,6 |
94,4 |
Пасіхов П.Я. |
||
7В |
38 |
35 |
13 |
37,1 |
4 |
11,4 |
6 |
17,1 |
12 |
34,4 |
62,9 |
Попова І.В. |
||
8А |
27 |
27 |
0 |
0 |
4 |
14,8 |
11 |
40,7 |
12 |
44,5 |
100 |
Петровська І.П. |
||
8Б |
28 |
28 |
0 |
0 |
6 |
21,4 |
11 |
39,3 |
11 |
39,3 |
100 |
Петровська І.П. |
||
8В |
19 |
18 |
0 |
0 |
2 |
11,1 |
9 |
50 |
7 |
38,9 |
100 |
Катюха О.Я |
||
10А |
26 |
25 |
1 |
4 |
9 |
36 |
3 |
12 |
12 |
48 |
96 |
Нестюк В.М. |
||
10Б |
25 |
25 |
2 |
8 |
1 |
4 |
5 |
20 |
17 |
68 |
92 |
Купрієнко Н.В. |
||
Фізика |
7А |
24 |
24 |
0 |
0 |
11 |
45,8 |
6 |
25 |
7 |
29,2 |
100 |
Семенюк Л.Д. |
|
7Б |
40 |
36 |
3 |
8,3 |
10 |
27,8 |
5 |
13,9 |
18 |
50 |
91,7 |
Семенюк Л.Д. |
||
7В |
38 |
38 |
1 |
2,6 |
9 |
23,7 |
12 |
31,6 |
16 |
42,1 |
97,4 |
Семенюк Л.Д. |
||
8А |
27 |
27 |
2 |
7,4 |
7 |
25,9 |
5 |
18,5 |
13 |
48,2 |
92,6 |
Крутенюк О.Б. |
||
8Б |
28 |
28 |
2 |
7,1 |
5 |
17,9 |
9 |
32,1 |
12 |
42,9 |
92,9 |
Крутенюк О.Б. |
||
8В |
19 |
18 |
0 |
0 |
5 |
27,8 |
6 |
33,3 |
7 |
38,9 |
100 |
Крутенюк О.Б. |
||
10А |
10А |
26 |
1 |
4 |
8 |
32 |
5 |
20 |
11 |
44 |
92 |
Пасіхов Ю.Я. |
||
10Б |
10Б |
25 |
0 |
0 |
8 |
32 |
7 |
28 |
10 |
40 |
100 |
Пасіхов Ю.Я. |
||
Інформатика |
8А |
27 |
27 |
0 |
0 |
6 |
22,3 |
10 |
37,0 |
11 |
40,7 |
100 |
Пасіхов Ю.Я. |
|
8Б |
28 |
28 |
0 |
0 |
6 |
21,4 |
8 |
28,6 |
14 |
50 |
100 |
Пасіхов Ю.Я., Підлужняк Н.Г. |
||
8В |
19 |
19 |
1 |
5,3 |
6 |
31,6 |
9 |
47,4 |
3 |
15,7 |
94,7 |
Пасіхов Ю.Я., Підлужняк Н.Г. |
||
10А |
26 |
26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
30,8 |
18 |
69,2 |
100 |
Підлужняк Н.Г., Ветров В.В. |
||
10Б |
25 |
25 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
40 |
15 |
60 |
100 |
Підлужняк Н.Г., Ветров В.В. |
Результати РПА показали, що учні 7-х класів мають значну кількість оцінок низького рівня, що свідчить про неготовність учнів як за рівнем знань, так і психологічно до такого виду контролю за якістю знань.
Підсумки навчального року підведено і оформлено навчальною частиною у зведеному обліку навчальних досягнень учнів гімназії.
Результати навчання в школах І, ІІ, ІІІ ступенів наведені в таблиці.
Таблиця № 1
Класи |
На початок року |
На кінець року |
Атестовані |
В.р. |
Д.р. |
С.р. |
П.р. |
Н/а |
% усп. |
% якості |
1-4 кл. |
456 |
462 |
243 |
80 |
152 |
11 |
– |
– |
100 |
95,5 |
5-9 кл. |
489 |
482 |
482 |
87 |
192 |
186 |
17 |
– |
96,5 |
57,9 |
10-11 кл. |
120 |
115 |
115 |
32 |
42 |
41 |
– |
– |
100 |
64,3 |
Всього: |
1065 |
1059 |
840 |
199 |
386 |
238 |
17 |
– |
97,9 |
69,6 |
Дані у порівнянні з минулими роками.
Таблиця № 2
Класи |
2015-2016 н.р. |
2016-2017 н.р. |
2017-2018 н.р. |
|||
% успішн. |
% якості |
% успішн. |
% якості |
% успішн. |
% якості |
|
2-4 кл. |
100 |
86,5 |
100 |
87,9 |
100 |
95,5 |
5-9 кл. |
96,6 |
59,1 |
95,3 |
56 |
96,5 |
57,9 |
10-11 кл. |
100 |
63,3 |
99,3 |
60,4 |
100 |
64,3 |
Всього: |
98,3 |
69,7 |
97,3 |
65,8 |
97,9 |
69,6 |
Дані по школі ІІ, ІІІ ступеня за 2017-2018 н.р.
Класи (5-11) |
Кількість учнів |
В.р. |
Д.р. |
С.р. |
П.р. |
% успішності |
% якості |
5 кл. |
116 |
16 |
57 |
43 |
– |
100 |
62,9 |
6 кл. |
111 |
23 |
52 |
32 |
4 |
96,4 |
67,6 |
7 кл. |
102 |
17 |
29 |
45 |
11 |
89,2 |
45 |
8 кл. |
74 |
12 |
22 |
37 |
2 |
97,3 |
47,3 |
9 кл. |
79 |
19 |
32 |
28 |
– |
100 |
64,6 |
10 кл. |
51 |
14 |
18 |
19 |
– |
100 |
62,7 |
11 кл. |
64 |
18 |
24 |
22 |
– |
100 |
65,6 |
Всього |
597 |
119 |
234 |
227 |
17 |
97,1 |
59,1 |
Порівняльний аналіз якості навчальних досягнень учнів по паралелях показав:
-
2016-2017 н.р. (%)
2017-2018 н.р. (%)
4 кл.
76,9
4 кл.
93,8
5 кл.
71,4
5 кл.
62,9
6 кл.
59,3
6 кл.
67,6
7 кл.
39,8
7 кл.
45
8 кл.
46,9
8 кл.
45,9
9 кл.
58,2
9 кл.
64,6
10 кл.
48,5
10 кл.
62,7
11 кл.
71,2
11 кл.
65,6
В паралелях 4,6,7, 9-их класів відмічається покращення якості навчання, в паралелях 5,8, 11-х класів зниження якісних показників в порівнянні з попередніми роками.
2017 рік |
2018 рік |
||
4 кл. |
76,9 |
5 кл. |
62,9 |
5 кл. |
71,4 |
6 кл. |
67,6 |
6 кл. |
59,3 |
7 кл. |
45 |
7 кл. |
39,8 |
8 кл. |
45,9 |
8 кл. |
46,9 |
9 кл. |
64,6 |
9 кл. |
58,2 |
10 кл. |
62,7 |
10 кл. |
48,5 |
11 кл. |
65,6 |
11 кл. |
71,2 |
|
|
Отже, у випускних 9 та 11 класах, відбулось різке покращення якісних показників (на 17,7% в 9-их класах та на 22,6% в 11-их класах) та в паралелі цьогорічних 8-х класів (на 6,1%) в порівнянні цього показника в цих класах з минулорічним. В інших паралелях – 5,6 та 7– спад.
За результатами річного оцінювання 17 учнів мають 24 оцінки початкового рівня ( у 2016-2017 н.р. було 23учня), в тому числі:
№ п/п |
Клас |
Прізвище ім’я учня |
Оцінка |
Предмет |
Вчитель |
1 |
6А |
Ковальський Володимир |
3 |
Географія |
Денисик О.О. |
2 |
6А |
Ковальська Яніна |
3 3 |
Географія Інформатика |
Денисик О.О. Підлужняк Н.Г. |
3 |
6Б |
Тимощук Владислав |
3 |
Фізкультура |
Волочаєва О.Ю. |
4 |
6Б |
Самойлюк Іван |
3 |
Інформатика |
Порхун А.О. |
5 |
7А |
Гуменчук Станіслав |
3 |
Геометрія |
Власко Л.М. |
6 |
7А |
Перевертень Ілля |
|
Геометрія |
Власко Л.М. |
7 |
7А |
Студітова Маргарита (вибула) |
|
Геометрія |
Власко Л.М. |
8 |
7А |
Корольов Євген |
3 3 |
Алгебра Геометрія |
Власко Л.М. Власко Л.М. |
9 |
7Б |
Панюк Гордій |
3 |
Фізика |
Семенюк Л.Д. |
10 |
7Б |
Земська Діана (вибула) |
2 |
Алгебра Геометрія |
Пасіхов П.Я. Пасіхов П.Я. |
11 |
7Б |
Самойлюк Костянтин |
2 3 3 3 |
Алгебра Геометрія Інформатика Фізика |
Пасіхов П.Я. Пасіхов П.Я. Підлужняк Н.Г. Семенюк Л.Д. |
12 |
7В |
Антощук Кирил |
3 |
Хімія |
Резнік О.Т. |
13 |
7В |
Волошин Артем |
3 |
Алгебра |
Попова І.В. |
14 |
7В |
Ковальов Артем |
3 |
Фізика |
Семенюк Л.Д. |
15 |
7В |
Матус Антон (вибув) |
3 |
Алгебра |
Попова І.В. |
16 |
8Б |
Снігир Іван (вибув) |
3 3 |
Зарубіжна література Фізика |
Терентьєва Л.С. Крутенюк О.Б. |
17 |
8В |
Танасков Олександр |
3 |
Хімія |
Резнік О.Т. |
Аналіз статистичних звітів класних керівників та вчителів -предметників показав, що відсоток якості:
-
по класах – переважно від 15,8 % до 100%.
Найнижча показник якості знань у: 8В -15,8% , 7А- 25%, 7В – 44,7%.
Найвища якість знань у: 3А , 3Б, 3В, 3Г – 100%, 4Б – 97%, 4Г – 96,9%.
-
по предметах – переважно від 75 % до 100 %, разом з тим, у:
-
8В кл. – історія України – 21% (вч. Волос Ю.П.);
-
7А кл. – алгебра – 25% (вч.Власко Л.М.);
-
7А кл. – фізика – 54,2% (вч.Семенюк Л.Д.);
-
9В кл. – фізика – 57,7% (вч.Сапсай В.Ю.);
-
7В кл. – алгебра – 57,9 % (вч.Попова І.В.);
-
8В кл. – алгебра -57,9% (вч.Катюха О.Я.);
Відповідно до річного плану роботи гімназії, розділу IV «Робота з педагогічними кадрами» та наказу від 04.09.17 р. № 357 «Про організацію внутрішньо гімназійної методичної роботи в 2016-2017 н.р.» методична робота гімназії була спрямована на розв’язання єдиної науково-педагогічної проблеми (1-й рік роботи) «Формування змісту профільної підготовки учнів як стратегічний напрям модернізації освіти в умовах єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища» та на виконання таких завдань:
-
розвиток профілю в умовах реформи освіти;
-
застосування інноваційних технологій для розвитку творчої ініціативи, вмотивованості учнів з метою підвищення якості навчання;
-
розвиток життєвої компетентності та успіху учнів у динамічній школі як основної умови підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу;
-
створення оптимальних умов для розвитку обдарованої молоді в умовах оновлення шкільної програми;
-
вироблення єдиних вимог у вирішенні найпринциповіших питань практичної реалізації особистісно орієнтованих виховних технологій;
-
створення сприятливих умов для виховання гармонійно та всебічно розвинутої особистості кожного гімназиста.
Організуючим центром методичної роботи була методична рада гімназії, яка працювала за окремим планом, затвердженим на навчальний рік. На підсумковому засіданні методичної ради 15.06.18р. (протокол № 13) результативність методичної роботи у поточному навчальному році оцінена позитивно, структура та форми роботи визнані оптимальними.
Основними формами методичної роботи, відповідно до наказу по гімназії, були:
8 предметних методичних об’єднань вчителів та одне методичне об’єднання класних керівників (керівники МО початкових класів Крутенюк Л.А., філологів Коломієць Т.А., математики Пасіхов П.Я., фізики та інформатики Пасіхов Ю.Я., англійської мови Яворська Т.В., природничого циклу Рєзнік О.Т., гармонійного розвитку особистості Воскобойник І.І., історії Волос Ю.П., класних керівників Пльонсак Т.М.). Всі методичні об’єднання працювали плідно, про що свідчать результати навчальної, позакласної, методичної роботи вчителів гімназії.
Працювала Школа молодого вчителя як одна з ефективних форм методичної роботи. В 2017-2018 навчальному році у ШМУ працювало три педагога: вчитель математики Пасіхова О.П., вчитель математики Сапсай Б.Ю., вчитель математики Мельничук В.М. Керівником ШМУ є заступник директора з наукової та виховної роботи Гончарук Л.В. За роботу молодих вчителів відповідають їх наставники: Пасіхов П.Я. та Купрієнко Н.В. Проводились консультації, співбесіди, взаємовідвідування уроків, заходів з метою надання практичної допомоги. Молоді вчителі відвідували заняття у міській ШМУ, уроки вчителів інших шкіл.
Важливою формою роботи у розв’язанні завдань навчального року є засідання педагогічної ради, які були проведені за планом роботи гімназії:
– у серпні 2017 р. «Про підсумки роботи гімназії в 2016-2017 н.р. та завдання на 2017-2018 н.р. ( доп. Нестюк В.М., Коршак А.А.);
– у листопаді 2017 р. «Формування здорового способу життя та вироблення навиків свідомої безпеки в сучасному світі» (доп. Гончарук Л.В.);
– у січні 2018 р. «Педагогіка партнерства як етичний концепт нової української школи» (доп. Дячук О.В.);
– у березні 2018 р. «Підготовка початкової школи закладу до впровадження Держстандарту початкової загальної освіти: основні ідеї, принципи та логіка організації навчально-виховного процесу» (доп. Васкевич О.В.).
Педколектив успішно продовжує працювати над впровадженням ІКТ у навчально-виховний процес, організацією роботи гімназії в умовах використання ІОС: створення електронних уроків, навчальних курсів для дистанційної підтримки навчального процесу, ведення електронних табелів.
На базі гімназії у 2017-2018 н.р. було проведено:
-
16.11.2017р. семінар заступників навчально-виховної роботи на тему «Формування змісту допрофільної підготовки як стратегічний напрям модернізації освіти» в якому активну участь взяли педагоги гімназії Нестюк В.М., Пасіхов Ю.Я., Коршак А.А., Дячук О.В., Гончарук Л.В., Васкевич О.В., Пасіхов П.Я., Сапсай В.Ю., Попова І.В., Боголюбова М.М.
-
08.11.2017р. презентацію інноваційного авторського проекту «Розробка і використання навчальної платформи для тестової он-лайн перевірки знань» для вчителів математики міста (Попова І.В.).
-
23.11.2017р. майстер-клас «Організація та проведення занять з флорболу. 1-4 кл.» для вчителів фізичної культури міста (Осіпов О.І.).
-
20.12.2017р. семінар-практикум «Застосування ІКТ у навчанні хімії» для вчителів хімії міста (Рєзнік О.Т.).
-
11.01.2018р. семінар-практикум «Застосування STEM навчання у хімії» вчителів хімії області та методистів РММК (Рєзнік О.Т.).
-
16.02.2018р. педагогічна майстерня «Інформатика. 5 клас. Особливості викладання інформатики у 5 класах» для вчителів інформатики міста (Порхун А.О.).
-
у лютому 2018 року проведено відкриту олімпіаду з математики для учнів 3-4 класів міста ( Гончарук Л.В., Васкевич О.В., Пасіхов П.Я.).
-
01.03.2018р. педагогічна майстерня «Впровадження елементів корфболу на уроках фізичної культури у початковій школі» для вчителів фізичної культури міста (Осіпов О.І.).
-
28.04. 2018р, – 02.05.2018р. в гімназії проведено Міжнародну комплексну олімпіаду «Турнір чемпіонів». (Нестюк В.М., Пасіхов Ю.Я., Гончарук Л.В.).
Вчителі гімназії взяли активну участь у міських, обласних та Всеукраїнських методичних заходах:
- в олімпіаді з геометрії ім. Ясінського взяли участь вчителі математики (Нестюк В.М., Пасіхов П.Я., Пасіхова О.П., Попова І.В., Купрієнко Н.В., Петровська І.П.) та отримала диплом переможця Мельничук В.М.
- у семінарі-практикумі по апробації та рецензуванню посібника «Репродуктивне здоров’я молоді та безпечна поведінка» брала участь вчитель основ здоров’я Охріменко Ю.А., а також проводила тренінги для вчителів області за курсом «Вчимося жити разом»;
-
у фестивалі педагогічних ідей для вчителів початкових класів, спеціалістів І кваліфікаційної категорії на базі ММК на тему «Методи та підходи до реалізації змісту Нової Української школи» (О. Васкевич, Л. Крутенюк).
Педагогічні працівники гімназії Нестюк В.М., Макаров О.М., Пасіхов П.Я., Пасіхов Ю.Я., Лампіга А.В., Рєзнік О.Т., Охріменко Ю.А., Постемська Л.С., Волочаєва О.Ю. надають велику допомогу в організації безперервної освіти педагогічних працівників області, а саме: читають лекції, проводять семінарські заняття, практикуми, відкриті уроки.
Вчитель гімназії Порхун А.О. взяла участь у конкурсі «Кращий навчально – методичний посібник – 2018» у рамках акції «Ярмарок фахових сподівань» загальноміського проекту «Ім′я в освіті міста» та отримали гран-прі «Подільську Вікторію-2018» за І місце в номінації «Електронно-освітній ресурс».
Вчитель математики Мельничук Вікторія Миколаївна зайняла ІІІ місце в міському конкурсі молодих педагогів «Надія-2018».
Вчителі початкових класів Совко Наталія Миколаївна взяла участь в обласного турі конкурсу «Творча скарбничка – 2017» у номінації: «Початкова освіта. Сюжетні задачі: компетентнісний зміст».
Протягом навчального року в гімназії працювали творчі динамічна групи результатом роботи яких є:
- розроблено «Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу»;
- розроблено «Положення про порядок конкурсного відбору педагогічних працівників»;
- розроблено пріоритетні напрямки розвитку гімназії враховуючи умови реформування української освіти;
- створено систему внутрішнього забезпечення освітньої діяльності гімназії.
З метою забезпечення наступності в навчанні дітей І та ІІ ступенів протягом року були проведені всі заплановані педагогічні консиліуми по 1, 2, 4, 5, а також по 9,10, 11 класах з метою забезпечення якості освіти.
Належним чином здійснювався контроль за курсовою підготовкою педагогічних працівників. За наслідками у січні видано відповідний наказ.
План курсової підготовки на 2017 р. виконано на 90,9%. Навчальна частина отримує інформацію про результативність курсової підготовки шляхом співбесід з вчителями та спостережень за змінами у роботі під час відвідувань уроків. Питання курсової підготовки обговорюються на засіданнях предметних МО.
Про результативність методичної роботи також свідчать підсумки атестації педагогічних працівників. У 2017-2018 н.р. 21 педагогічний працівник гімназії пройшли атестацію, в тому числі 13 – підтверджено вищу кваліфікаційну категорію, 7- підтверджено педагогічне звання «учитель – методист», 3 – присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, 3 – присвоєно педагогічне звання «учитель –методист», 1 – підтверджено педагогічне звання «старший учитель», 2- присвоєно педагогічне звання «старший учитель», 1 – відповідність першій кваліфікаційній категорії, 1 – присвоєно першу кваліфікаційну категорію, 3-присвоєно другу кваліфікаційну категорію. Членами комісії відвідано уроки та позакласні заходи, проведені контрольні зрізи знань учнів в класах, де працюють вчителі, які атестувалися. У січні 2018 року в гімназії відбувся методичний захід «Фестиваль педагогічних ідей» в якому вчителі, які атестувалися у 2017-2018 н.р. ділилися з колегами своїми педагогічними та методичними родзинками. Членами атестаційної комісії вивчено систему роботи вчителів, які атестувалися. За наслідками вивчення системи роботи видано накази по гімназії.
У лютому 2018 року в гімназії відбувся методичний захід «Портрет творчого вчителя» на якому вчитель хімії Рєзнік Оксана Тарасівна презентувала колегам свої методичні надбання.
У вересні – жовтні пройшов черговий тур атестації робочих місць, було атестовано 10 кабінетів, які підтвердили раніше встановлений рівень, з них 3 кабінети – «зразковий».
Про високий рівень професійної майстерності та творчості вчителів нашої гімназії свідчить і те, що 4 учителя гімназії у 2017-2018 н.р. були керівниками міських методичних об’єднань: Пасіхов П.Я. – математики, Крутенюк О.Б. – фізики, Пасіхов Ю.Я. – інформатики, Рєзнік О.Т. – хімії.
Керівником Школи перспективного педагогічного досвіду з центром діяльності на базі творчої лабораторії учителів-методистів, старших вчителів є вчитель гімназії Макаров О.М. Керівниками міських творчих груп з центрами діяльності на базі творчих лабораторій учителів-новаторів є вчителів Підлужняк Н.Г. та Порхун А.О. Керівником школи молодого бібліотекаря міста є завідуюча гімназійною бібліотекою Лампіга А.В.
ММК поширюється та пропагується перспективний педагогічний досвід вчителя математики Пасіхова П.Я., вчителя початкових класів Крутенюк Л.А., вчителя фізики та інформатики, заступника директора з інформаційних технологій Пасіхова Ю.Я, вчителя фізичної культури Макарова О.М.
Гімназія є опорною (базовою) з питання проведення експериментальної діяльності Всеукраїнського рівня:
-
«Науково-методичні засади формування єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища загальноосвітніх навчальних закладів України» (наказ МОН України №818 від 08.06.2017р.).
-
Всеукраїнський «Фінансова грамотність» – проводиться у 10-х класах. (наказ МОН України №776 від 17.06.2013р.).
-
Всеукраїнський науково-практичний проект «Інтелект України» – проводиться у 2А, 3Г, 4Б класах (наказ МОН молодьспорт України №1352 від 30.11.2012р.).
За підсумками методичної роботи за 2017-2018 н.р. педагогічний колектив гімназії нагороджено грамотою Департаменту освіти ВМР.
З 2015-2016 н.р. в практику роботи закладу розпочато впровадження науково – педагогічного проекту «Інтелект України», що сприяє реалізації концепції меритократичної освіти – освіти для інтелектуально обдарованих дітей. У 2017-2018 н.р. за проектом працювало три класи на базі 1-А (кл.керівник Головащенко Ю.В.), 2- Г(кл. керівник Боголюбова М.М.) та 3-Б (кл. керівник Васкевич О.В) класів. Навчально – виховну роботу побудовано відповідно освітніх моделей: прискорення, поглиблення, збагачення та проблематизації. Реалізуються основні ідеї зазначених моделей за «Типовими навчальними планами » загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково – педагогічним проектом «Інтелект України» та навчально – методичними комплектами для учнів початкової школи з предметів: «Письмо», «Читання», «Українська мова», «Математика», «Еврика», «Людина і світ», «Навчаймося разом». Ефективність роботи проекту можна спостерігати наприкінці навчального року по результатах навчальних досягнень проектних класів – всі показали високий та достатній рівень засвоєння матеріалу з різних дисциплін. Учні знаходяться в гарному емоційному стані, є активними учасниками навчального процесу, сформувались дружні класні колективи. З метою популяризації та подальшого впровадження науково – педагогічного проекту протягом року проводились майстер – класи для вчителів початкових класів гімназії, «День відкритих дверей» для вчителів гімназії, педагогічна рада з теми «Підготовка початкової школи закладу до роботи у форматі Нової української школи: основні ідеї, принципи та логіка організації освітнього процесу, впровадження Держстандарту початкової освіти » , «День відкритих дверей для батьків». На підставі заяв батьків, що виявили бажання, щоб їх діти проходили навчання за програмо. Науково педагогічного проекту «Інтелект України», та рішення педагогічної ради (протокол № 11 від 29.05.2018.) сформовано клас – «Інтелект» на наступний 2018-2019 н.р. на базі 1-Б кл. (кл. керівник Крутенюк Л.А.).
Науково-дослідницька робота була спрямована на розв’язання таких задач:
– розвиток дистанційної підтримки традиційних форм освіти та дистанційної освіти, впровадження технологій електронної освіти;
– впровадження програмної системи адміністрування І-ІІІ етапів Всеукраїнських предметних олімпіад https://my.olymp.vn.ua та апробація її в школах області, роботі районних методичних кабінетів та ВАНО;
– впровадження нової розробки ЛІКТ «Система моніторингу знань учнів міста Вінниці» (https://quality.osvita.vmr.gov.ua/) та забезпечення спільно з ММК проведення систематичного моніторингу якості знань учнів ФМГ№17 та інших закладів освіти міста;
– впровадження в життя угод про співробітництво з Інститутами педагогіки та інформатизації навчання НАПН України;
– робота ФМГ№17 та ЛІКТ в якості експериментального закладу всеукраїнського рівня над експериментальним дослідженням «Науково-методичні засади формування єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища загальноосвітніх навчальних закладів України»;
– впровадження в навчально-виховний процес програмно-педагогічних розробок лабораторії інформаційних та комунікаційних технологій;
– участь учителів гімназії в цих розробках;
– вдосконалення системи електронних домашніх завдань та навчальних матеріалів з метою залучення гімназистів до сучасних технологій дистанційної освіти;
– підготовка, технічна підтримка та проведення Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з інформатики NetOI-2017;
– підготовка й проведення ХХV Комплексної олімпіади з фізики, математики та інформатики;
– підтримка роботи наукового товариства школярів;
– залучення учнів та вчителів до модернізації Інтернет-ресурсів гімназії;
– сприяння участі гімназистів у конкурсах, турнірах, олімпіадах з інформаційних технологій
– співпраця з вищими навчальними закладами міста і України.
У гімназії працює мережа гуртків, факультативів та спецкурсів. Згідно наказу № 393 від 15.09.2017 р. у гімназії проведено І (шкільний) етап Всеукраїнських предметних олімпіад – всього 15 предметних олімпіад.
За підсумками 2017-2018 н. р. учні ФМГ №17 вибороли на ІІ (міському) етапі Всеукраїнських предметних олімпіад 139 призових місць (І – 26, ІІ – 60, ІІІ – 53), на ІІІ (обласному) етапі – 82 призових місця (І –22 , ІІ –24 , ІІІ – 36) У IV етапі Всеукраїнських олімпіад з 5 предметів взяли участь 16 гімназистів (з фізики – 5, з математики – 6, з інформатики – 3, економіка – 1, хімія – 1), з яких переможцями стали 6, всі вони отримали дипломи ІІІ ступеня.
Головною метою виховної роботи у 2017- 2018 навчальному році було формування інтелектуально розвиненої, всебічно обдарованої, творчої особистості учня, пройнятої національною ідеєю справжнього українця.
Виховна діяльність педагогічного колективу була спрямована на реалізацію таких завдань:
-
створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
-
продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
-
турбота про здоров’я учнів, пропаганда здорового способу життя;
-
естетичне, екологічне та трудове виховання як складові підготовки учнів до дорослого життя;
-
виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та військово-патріотичної роботи.
Питання виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради:
«Формування здорового способу життя», «Про стан профілактичної роботи з дітьми, схильними до правопорушень», «Про рішення Колегії обласного Департаменту освіти», «Про затвердження плану заходів щодо профілактики вживання наркотиків, алкоголю, тютюну та інших психотропних речовин серед учнів в гімназії на 2018 рік», «Про результати участі гімназистів у творчих конкурсах та благодійних акціях», «Про літнє оздоровлення гімназистів у пришкільних таборах влітку 2018 року» , «Про занесення випускників до Книги пошани та Наукового товариства». Окрім того, питання організації та ведення виховного процесу в гімназії обговорювалося на нарадах при директорі, педагогічних консиліумах.
Працюючи над реалізацією Концепції національного виховання, педагогічний колектив гімназії спрямовує виховну роботу на формування в учнів почуття патріотизму, морально-етичних цінностей, здорового способу життя, повноцінного сприйняття і правильного розуміння естетичних понять, смаків та ідеалів.
Класні керівники використовують активні форми туристсько-краєзнавчої роботи з учнями: походи, екскурсії, змагання, які дають можливість більш детально познайомитися з історико-культурною спадщиною українського народу.
Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів. Протягом навчального року проводиться психолого-педагогічна корекційна робота з учнями, які схильні до девіантної поведінки та правопорушень. Продовжує роботу Рада профілактики гімназії, де постійно розглядаються питання поведінки учнів, що порушують дисципліну в класі. Ефективність даної роботи підтверджує факт відсутності дітей, що перебувають на обліку в кримінальній поліції.
У 2017-2018 навчальному році учні гімназії здобули такі перемоги у творчих конкурсах та змаганнях:
Назва конкурсу |
Переможці |
Призове місце |
Міський конкурс малюнків «Вінниця у майбутньому – дитячі фантазії» |
Головач Андрій (5 В); нагороджений Грамотою Департаменту освіти ВМР |
І місце |
Міський Чемпіонат шкільних команд КВН «Еліт Ліга-2017» (півфінал) |
Команда «Бродвей» |
І місце |
Міський квест для старшокласників та студентів ВНТУ |
Учні 11 Б клас |
ІІ місце |
Відкритий Кубок Вінниці з інтелектуальних ігор серед шкільних команд на призи міського голови |
Команди «ЕКГ» «Квартет»
|
І місце, ІІ місце |
Фінал міського Чемпіонату пізнавально-розвивальної гри «Нон-Стоп» |
Команда 10 А класу; нагороджені Грамотою Департаменту освіти та сертифікатом на суму 1400 грн. |
ІІІ місце |
Фінал міського Чемпіонату шкільних команд КВН на призи міського голови |
Команда «Бродвей» |
І місце |
Фінал міської гри для учнів 6-х класів «Інтелектуальний марафон» |
Команда 6 Б класу; нагороджені Грамотою Департаменту освіти ВМР та сертифікатом на суму 1000 грн. |
ІІ місце |
Міський конкурс читців гумору і сатири ім. А. Гарматюка |
Кирницький Дмитро (10 Б) |
Гран-прі |
Міський конкурс читців польської поезії ім. М. Конопницької |
Басюк Юлія (7 Б) |
ІІ місце |
Значна роль в організації виховної роботи належить органу учнівського самоврядування – Раді гімназистів. У 2017-2018 н.р. Рада гімназистів проводила різноманітні заходи благодійницького, пізнавального та розважального характеру, залучаючи учнів до активної участі у громадському житті гімназії та регулюючи деякі аспекти шкільного життя.
Цікавою новинкою став проект учнівського врядування для учнів 6-7-х класів «Стань креативним! Отримай фізматик!». Підсумком проекту став ярмарок, який відбувся 22 березня в актовій залі гімназії. За шкільну валюту діти могли купувати альбоми, фарби, обкладинки для зошитів, м’які іграшки та солодощі, які для них напекли сташокласники.
Виховна робота у гімназії проводилася на достатньому рівні. Визначальним у плануванні її діяльності на наступний рік має стати завдання залучення більшої кількості учнів до реалізації гімназійних проектів.
З метою вирішення єдиної трирічної науково-педагогічної проблеми «Формування змісту профільної підготовки учнів як стратегічний напрям модернізації освіти в умовах єдиного мережецентричного інформаційно-освітнього середовища» у 2018-2019 н.р. діяльність педколективу буде спрямована на вирішення наступних завдань:
– робота над удосконаленням єдиного інформаційного середовища гімназії як засобу розвитку профілю гімназії в умовах реформи освіти;
– формування критичного та творчого мислення, як важливих чинників спрямованості учнів до активних видів діяльності;
– розвиток самостійності та пізнавальних здібностей учнів при підготовці до творчої діяльності;
– створення умов щодо реалізації державної політики у сфері реформування початкової школи;
– впровадження STEM навчання на уроках та у роботі з обдарованими дітьми;
– подальше впровадження в дію гімназійного Положення про стимулювання творчої праці педагогів;
– не допускати перевантаження учнів;
– установити дієвий контроль за обсягом домашніх завдань учням відповідно до їх віку;
– проводити роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо навчального навантаження дитини, у т.ч. вдома, з питань виконання домашніх завдань;
– забезпечити підвищення якості уроку як основної форми освітнього процесу;
– формувати в учнів внутрішню мотивацію до навчання;
– реалізувати принципи об’єктивного оцінювання навчальних досягнень учнів.
Гарна школа = комфорт учасників навчально-виховного процесу + достатня матеріально-технічна база