№ | Заходи | Дата | Відповідальний | Форма виконання |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження булінгу |
||||
1. | Наказ «Про запобігання булінгу в закладі освіти» | Вересень 2024 | Директор
ЗДВР |
Наказ |
2. | Наказ «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу в закладі освіти» | Вересень 2024 | Директор
ЗДВР |
Наказ |
3. | Наради з питань профілактики булінгу:
– з педагогічними працівниками; – з технічним персоналом |
Протягом року | Директор | Нарада |
4. | Розміщення на сайті ліцею нормативних документів. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення булінгу (цькування) щодо дитини | Вересень 2024 | Психолог, соціальний педагог | Сайт,
стенд |
5. | Підготовка рекомендацій для працівників ліцею:
– нормативні документи із запобігання та протидії булінгу; – розпізнавання ознак булінгу; форми, причини і наслідки булінгу; види та способи одержання допомоги постраждалими особами |
Жовтень 2024 | ЗДВР,
психолог, соціальний педагог |
Сайт,
буклет |
Робота з працівниками закладу освіти |
||||
1. | Консультування педагогічних працівників із запобігання та протидії булінгу (за потребою) | Протягом року | ЗДВР,
психолог, соціальний педагог |
Індивідуальні консультації |
2. | Інформаційний меседж для педагогічного колективу щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти та врахування в роботі листа Міністерства освіти і науки України від 30.05. 2022 №1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні» | Вересень 2024 | ЗДВР,
психолог, соціальний педагог |
|
3. | Інструктивні наради з питань запобігання та протидії булінгу з молодшим обслуговуючим персоналом | Протягом року | Директор,
ЗДВР |
Індивідуальні бесіди |
4. | Бесіди з класними керівниками за результатами проведення психодіагностичних досліджень | Протягом року | Психолог, соціальний педагог | Індивідуальні бесіди |
5. | Організація заходів щодо запобігання булінгу на території навчального закладу | Протягом року | Директор,
ЗДВР |
Спостереження |
6. | Чергування вчителів у їдальні, коридорах, на спортивному майданчику, шкільному подвір’ї | Постійно | ЗДВР | Чергування |
Робота з учнями |
||||
1. | Інформаційно-просвітницькі заходи з питань запобігання булінгу для дітей та за участю дітей | Протягом року | Класні керівники, психолог, соціальний педагог | Бесіди, тренінги, години спілкування |
2. | День відкритих дверей у шкільного психолога та соціального педагога | Вересень, січень | Психолог, соціальний педагог | Просвітницькі години спілкування |
3. | Заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу | Жовтень 2024 | Класні керівники, психолог, соціальний педагог | Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео |
4. | Акція «16 днів проти насильства» | Листопад-грудень | Класні керівники, психолог, соціальний педагог | Бесіди, заняття з елементами тренінгу, години спілкування, перегляд відео |
5. | Перегляд відео та мультфільмів про доброту та повагу до Дня толерантності (1-4 класи) | Листопад 2024 | Психолог, соціальний педагог, класні керівники | |
6. | Експрес-зустрічі «Ми вміємо товаришувати» (з використанням корисних посиланнь щодо теми антибулінгу) | Лютий 2024 | Психолог, соціальний педагог, класні керівники | |
7. | Заняття з елементами тренінгу : «Конфлікти. Причини виникнення та шляхи їх розв`язання» | Грудень 2024 | Психолог | Заняття з елементами тренінгу |
8. | Заняття з елементами тренінгу :«Як не стати жертвою насилля» (для учнів 8-х класів) | Січень-березень 2025 | Соціальний педагог | Заняття з елементами тренінгу |
9. | Години спілкування щодо запобігання булінгу та кібербулінгу в шкільному середовищі | Протягом року | Шкільний офіцер поліції | Бесіди, години спілкування, перегляд відео |
10. | Комунікативний інтенсив «Кібербулінг: види та наслідки. Відповідальність» (для учнів 5-7 класів) | Беоезень 2025 | Психолог, соціальний педагог, шкільний офіцер поліції | Години спілкування |
11. | Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг в школі», «Булінг у школі та як зним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України…», «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг» | Квітень 2025 | Психолог, соціальний педагог | Тематична година спілкування |
12. | Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Протягом року | Психолог, соціальний педагог | Тренінг |
Робота з батьками |
||||
1. | Доповідь на загальношкільних батьківських зборах з профілактики булінгу в учнівському середовищі | Грудень
2024 |
ЗДВР,
психолог, класні керівники, соціальний педагог |
Виступ з доповіддю |
2. | Індивідуальні бесіди з батьками щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі | Протягом року | ЗДВР,
психолог, класні керівники, соціальний педагог |
Індивідуальні консультації |
3. | Тематичні наради батьківських комітетів класів та піклувальної ради закладу освіти щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) | Протягом року | Адміністрація, класні керівники | Наради |
4. | Індивідуальні бесіди з батьками дітей з групи ризику | Протягом року | Психолог | Бесіди |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||||
1. | Моніторинг здобувачів освіти 1-11-х класів про випадки булінгу (за потребою) | Протягом року | Психолог,
соціальний педагог |
Анкетування |
2. | Моніторинг про випадки булінгу (за потребою) | Протягом року | Психолог,
соціальний педагог |
Анкетування |
3. | Аналіз ситуацій випадків булінгу під час наради під головуванням директора (за наявності таких випадків) | За потребою | ЗДВР,
психолог |
Нарада |
4. | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти (у разі фіксування випадків булінгу) | Постійно | ЗДВР,
психолог, класні керівники, соціальний педагог |
Виробнича нарада |