2 грудня 2015 року директор гімназії Нестюк Валентина Михайлівна перебувала у місті Харків, де відбувся науково-практичний семінар “Всеукраїнський науково – педагогічний проект “Інтелект України”: теорія і практика”.
У семінарі брали участь науковці Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, члени науково-методичної ради проекту “Інтелект України”, керівники навчальних закладів Вінницької та Черкаської областей, члени Асоціації керівників навчальних закладів Вінницької області.
Мета проекту: впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей і учнівської молоді.
Завдання проекту: створення науково і методично обґрунтованої та експериментально перевіреної системи освіти для академічно обдарованих учнів загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів.
Практична реалізація науково-педагогічного проекту “Інтелект України” була представлена в Харківській гімназії №169, яка з 2008 року є базовим експериментальним навчальним закладом Всеукраїнського рівня в межах науково-педагогічного проекту для здібних та обдарованих дітей “Інтелект України”.
Із 1 вересня 2015 року до участі у проекті долучилася і фізико-математична гімназія № 17. За навчальним планом, програмою та навчально-методичним забезпеченням проекту “Інтелект України” у 2015-2016 н.р. працюють учні 1-Б класу та вчитель Васкевич О.В.
{datsopic:1223}{datsopic:1224}{datsopic:1233}{datsopic:1234}
{datsopic:1235}{datsopic:1236} {datsopic:1237}{datsopic:1238}
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, перш за все, необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів – сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра – цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.
Програма розроблялася таким чином, щоб врахувати вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності та відео матеріалам, об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.
Для прикладу, якщо на уроці “Читання” діти вивчали оповідання про соловейка, то на уроці “Я і Україна” вони дізнаються про класову та видову приналежність цього птаха, спосіб життя, проглядають відео фрагмент з соловейком, чують його спів.
Додатково до загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, введені нові: “Навчаємося разом”, на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет “Еврика”, на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над рішенням складних задач.
Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проект мав медико-психолого-психіатричний супровід провідних вчених Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого – втоми, втрати цікавості.
Крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів впродовж кожного уроку учні беруть участь в музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовують релаксуючі елементи.