17 червня 2025 року Вінницький фізико-математичний ліцей №17 став центром тяжіння для освітян та активної молоді, провівши масштабну подію – mini-EdCamp Vinnytsia Lyceum 17 під гаслом “Сила спільноти: від підтримки – до успіху обдарованої молоді”.
Захід, що зібрав разом педагогів, науковців, громадських діячів та учнів, був присвячений актуальним питанням розвитку потенціалу талановитих дітей в умовах сьогодення.
Одним із центральних заходів стала Панельна дискусія “Обдарованість як виклик і ресурс: як не втратити потенціал?”.
У ній взяли участь:
- Оксана Яценко – директорка департаменту освіти ВМР;
- Юрій Пасіхов – народний вчитель України, заслужений вчитель України, заступник директора ВФМЛ №17;
- Тетяна Дрозд – кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету публічного управління ВАБО, сертифікована майстриня гри “Світ Громад”;
- Людмила Нецкіна – голова правління ГО “Гармонія”, соціальний педагог Центру реабілітації “Гармонія”, лідерка ГО “Група активної реабілітації”;
- Дудкіна Марія – учениця ВФМЛ №17, призерка громадських проєктів, стипендіатка Києво-Могилянської академії;
- Іванов Роман – випускник ВФМЛ 2016 року, КМСУ зі спортивного туризму, керівник гуртка, магістр ВНТУ.
Дискусія дала старт жвавому “Відкритому мікрофону”.
Далі роботу продовжили експертні панелі. Перша експертна панель представила розмаїття тем, що охоплювали питання працевлаштування людей з інвалідністю, створення середовища підтримки через ігрові форми, використання мультфільмів у навчанні, міжпредметні зв’язки у точних науках, особливості роботи з обдарованими учнями за кордоном, а також розпізнавання та розвиток таланту.
Справжньою родзинкою EdCamp стала подія “Синхронізація сили” на подвір’ї школи. Учасники, разом з рекордсменом України з постановки масового виконання сальси Дмитром Яровичем, встановили ЕдКемп рекорд із масового виконання сальси під акомпонемент легендарної української пісні “Червона рута”.
На другій експертній панелі обговорювалися досвід роботи з обдарованою молоддю в умовах сучасних викликів, зокрема в епоху штучного інтелекту, а також роль медіа та соціальної відповідальності у формуванні молодих лідерів. Були представлені теми щодо залучення молоді до спільноти та учнівської активності поза школою.
На вчительських сесіях експерти та педагоги ділилися досвідом щодо інтеграції природничих наук, впровадження освітніх виставок про психічне здоров’я, використання STEAM-технологій у викладанні фізики, підготовки до математичних олімпіад, а також застосування туризму, скелелазіння та педагогічних ігор для активної освіти та розвитку потенціалу молоді через дослідження історії рідного краю та еко-арт.
Завершальними етапами стали рефлексія та “Живе коло: об’єднуємося і залишаємося на зв’язку”, що підкреслило головну мету EdCamp – створення потужної та згуртованої спільноти для підтримки та розвитку обдарованої молоді.
Mini-EdCamp Vinnytsia Lyceum №17 став знаковою подією, яка вкотре підтвердила, що сила спільноти є невичерпним джерелом для досягнення успіху.