Єдина Країна! Единая Страна!

За 20 років діяльності гімназія підготувала:

  • 2028 призерів міських предметних олімпіад,
  • 954 – обласних олімпіад,
  • 183 – Всеукраїнських,
  • 5 – Міжнародних.

Каблучко Захар
Золота медаль Міжнародної
Щуцька Леся
Бронзова медаль Міжнародної

Бойко Павло
Золота медаль Міжнародної
олімпіади з фізики
Маринчук Андрій
Бронзова медаль Міжнародної
олімпіади з хімії

Власюк Богдан
Учасник Міжнародної
олімпіади з інформатики

Основною запорукою результативної роботи з обдарованими дітьми, на наше тверде переконання, є, в першу чергу, високий рівень організації навчально-виховного процесу в гімназії в цілому. Неможливо навчити переможця олімпіад у класі, де низький середній рівень навчальних досягнень, немає «націленості» на навчання домінуючої більшості членів класного колективу. Тому першочергова задача, яку доводиться розв’язувати вчителю, що розпочинає викладати предмет у конкретному класі – це створити умови, при яких рівень класу в цілому буде максимально можливим для даного учнівського контингенту. І лише після того можливо говорити про так звану «олімпійську піраміду» - велику кількість переможців олімпіад нижчих рівнів. Ця кількість зменшується від рівня до рівня з його підвищенням, і на самому вістрі піраміди опиняються переможці Всеукраїнських та міжнародних олімпіад. На наш погляд, лише таким чином доцільно організовувати олімпійський рух у закладі. Адже мета учнівських олімпіад не лише в тому, щоб виростити одного переможця, а, в першу чергу, в підвищенні загального рівня знань максимального числа учнів, доведення їх до олімпійських стандартів.

В цьому сенсі вельми корисною є щорічна участь наших гімназистів у різних альтернативних олімпіадах, конкурсах та турнірах із навчальних предметів, що проходять в Україні. Команди гімназистів є щорічними учасниками (і дуже часто переможцями) фізико-математичних фестивалів та відкритих фізико-математичних олімпіад, що проходять в Рішельєвському ліцеї м. Одеси, міжнародних математичних фестивалях ліцею «Лідер» м. Києва, відкритих фізико-математичних боях, що їх проводить МАН Криму в м. Севастополі, АСМ - олімпіадах з інформатики УФМЛ КНУ ім.. Т.Шевченка та ін. ФМГ№17 є одним з ініціаторів та активним учасником порівняно нової форми олімпійських змагань – Інтернет-олімпіад школярів, з базових предметів, які з 2002 р. мають офіційний статус МОН України, а проведення таких олімпіад з інформатики доручено саме нашій гімназії.

Наші вчителі започаткували власну інтернет-олімпіаду NET-OI, у якій щороку приймають участь не лише школярі України, але й учні із-за кордону. Кожного року наші гімназисти виходять у фінал олімпіади.

Навчальний інтернет-ресурс гімназії olymp.vinnica.ua
Сторінки Всеукраїнської олімпіади з інформатики
NetOI-2010 Система самостійної on-line-перевірки розв’язків

Голова Вінницької обласної державної адміністраціїО.Г. Домбровський (в першому ряду третій зліва)
з учасниками XlV комплексної олімпіади з математики, фізики та інформатики «Турнір чемпіонів»

Слід зазначити, що вже 17 років наша гімназія проводить власну Всеукраїнську комплексну олімпіаду з математики, фізики та інформатики «Турнір чемпіонів». До участі в олімпіаді запрошуються лише переможці Всеукраїнських олімпіад із згаданих предметів, які змагаються в багатоборстві. Такої «концентрації» інтелекту не має жодна олімпіада в Україні. Олімпіада є плановим заходом МОН України і проходить під особистим патронатом депутата обласної ради О.Г. Домбровського.


Тур з фізики Всеукраїнської комплексної олімпіади «Турнір чемпіонів» (2011 р.)


 

Тур з з інформатики Всеукраїнської комплексної олімпіади «Турнір чемпіонів» (2007 р.)


Необхідною умовою результативної роботи з обдарованим дітьми є особиста орієнтація вчителя на досягнення результату його учнями, а також і його, тобто учителя, фахова підготовка. В гімназії працює група педагогів, які протягом багатьох років щорічно мають учнів-переможців Всеукраїнських олімпіад. Це заслужені учителі України Власов Дмитро Михайлович, Пасіхов Юрій Якович, Яковенко Михайло Петрович, учителі-методисти Семенюк Людмила Дмитрівна, Пасіхов Петро Якович та інші.

В повсякденній роботі з гімназистами важливу роль відіграє не лише якісна організація навчально–виховного процесу, якісний підбір кадрів, належна матеріальна база, а й створення комфортних умов, піклування про учнів, підтримка й стимулювання дітей до подальшого вдосконалення. В гімназії склалася певна система такої роботи, відпрацьовані різні її форми:

  • індивідуальна робота з сильними учнями, з так званим “олімпійським резервом». Вона організовується на уроках шляхом диференціації навчальних завдань, але максимально в позаурочний час, на факультативних, гурткових заняттях, а також безпосередньо в індивідуальній роботі;
  • залучення до роботи в гімназії викладачів вузів: ведення спецкурсів, факультативів, гурткових занять, консультацій;
  • надання учасникам обласних та Всеукраїнських олімпіад пільгових умов навчання в другому семестрі (січень - березень), згідно з розробленим в гімназії Положенням;
  • присвоєння почесних звань наукового товариства гімназії: “Член – кореспондент товариства”, “Дійсний член наукового товариства”, “Почесний член наукового товариства” з врученням посвідчень;
  • зарахування в міську літню школу олімпійського резерву. З ініціативи гімназії управління освіти Вінницької міської ради проводить таку школу щорічно на базі одного з оздоровчих таборів. До роботи в школі залучаються, в основному, вчителі гімназії, а її керівником є вчитель фізики та інформатики, заслужений учитель України Пасіхов Юрій Якович.

Учні літньої школи олімпійського резерву (2011 р.)
Вчителі Пасіхов Ю.Я, Петровська І.П., Сапсай В.Ю., Непомнящий Г.І.

  • пріоритетність олімпійських досягнень при визначенні кандидатів на стипендію міського голови;
  • преміювання переможців олімпіад з позабюджетних коштів. Показовим є той факт, що в 2006 році колишні випускники гімназії заснували Фонд підтримки олімпійського руху в ФМГ№17, який встановив щорічні премії для учнів-переможців 4 етапу Всеукраїнської олімпіад та учителів, що їх підготували;
  • святкові засідання кафедр із переможцями олімпіад, їх учителями та батьками;
  • вшанування переможців олімпіад, змагань, конкурсів різного рівня в традиційних формах: занесення до Книги Пошани, на Дошку Пошани, нагородження грамотами, вручення подяк, призів, відображення успіхів у гімназійній пресі, урочисті привітання на всегімназійних учнівських святах.